Balkan 2018-01

Naar de trein

De eerste vakantiedag en we gaan weg. Gelukkig hoeven we niet erg vroeg weg, want de autotrein uit Hamburg vertrekt pas om 20 uur en de motoren worden vanaf 19 uur opgeladen.

Dat geeft ons alle ruimte om de spullen in te pakken, het huis aan kant te maken en de laatste boodschappen te doen.

Een onrustig gevoel om toch op tijd te willen zijn en speling in te bouwen, leidt ertoe dat we om 13 uur uit Kampen wegrijden. Na wat regen onderweg en files bij de Elbetunnel zijn we dan toch tegen 18 uur in Hamburg en gaan op zoek naar het laadperron Dit lijkt makkelijk, maar aangekomen op het adres in de navigatie zien we alleen een steeg tussen een parkeergarage en een hotel. Na een rondje rijden blijkt dat we toch op het  goede adres zijn en al snel volgen er meer motorrijders.

Even vlug wat drinken en eten voor onderweg halen en dan zijn wij er helemaal klaar voor.

Nadat de motoren op de trein staan en we de losse bagage zoals tanktas en de tas met de tent er in verwijderd. Harde bagage zoals koffers kunnen gewoon blijven zitten.

In tegenstelling tot vorig jaar hebben we nu een zitplaats gereserveerd in een 6-persoons coupe. Het hele rijtuig blijft erg leeg en ook in onze coupe meldt zich de hele reis niemand meer. Daarom kunnen wij allebei lekker languit slapen.

We vertrekken overigens keurig op tijd uit Hamburg Altona. Op naar Wenen!